Books Should Be Free
Loyal Books
Free Public Domain Audiobooks & eBook Downloads

Contos d'Aldeia   By: (1851-1911)

Book cover

Contos d'Aldeia by Alberto Leal Barradas Monteiro Braga is a captivating collection of stories that transports readers to the charming countryside of Portugal. The author skillfully weaves tales of love, loss, and tradition, creating a vivid portrait of life in a rural village.

The characters in these stories are richly drawn and each narrative is filled with a sense of nostalgia and melancholy. Braga's writing is lyrical and evocative, drawing the reader into a world that is both familiar and foreign.

Overall, Contos d'Aldeia is a beautifully crafted book that offers a unique perspective on Portuguese culture and history. Fans of literary fiction and those interested in exploring different cultures will surely appreciate this thought-provoking collection.

First Page:

ALBERTO BRAGA

CONTOS D'ALDEIA

2.^a EDIÇÃO

COMPANHIA PORTUGUEZA EDITORA

PORTO 1916

ALBERTO BRAGA

CONTOS D'ALDEIA

PORTO COMPANHIA PORTUGUESA EDITORA 1916

A MINHAS IRMÃS

A GUERRA

Logo abaixo dos açudes, ficava de uma banda do rio a azenha do Euzebio moleiro, e da margem opposta, um pouco mais abaixo, a azenha do tio Anselmo.

Eram dous velhotes viuvos, de bons sessenta annos, e amigos desde creanças. Para contradicção do anexim popular, estes dois moleiros queriam se como dois irmãos, a despeito de serem do mesmo officio.

Parece que o rio, n'aquelle sitio, era até mais pittoresco! Por detraz das azenhas descia a enfesta de uma cerrada deveza de carvalhos e sobreiros, com o atalho aberto ao meio, que era por onde seguiam os machos carregados com os taleigos da fornada. Mesmo á ourela havia alguns amieiros e choupos, que se debruçavam sobre o rio. As aguas cahidas nos açudes, vinham costeando uma gandara, escondiam se em meio de um canavial, e surgiam depois mais limpidas até ás rodas do moinho, que as marulhavam e batiam constantemente.

No verão, quando a levada era minguada, os dois velhotes visitavam se a miudo, atravessando destemidamente pelas poldras; mas, quando as chuvas do outomno principiavam a tornar o rio caudaloso, limitavam se então a falar d'um lado para o outro... Continue reading book >>




eBook Downloads
ePUB eBook
• iBooks for iPhone and iPad
• Nook
• Sony Reader
Kindle eBook
• Mobi file format for Kindle
Read eBook
• Load eBook in browser
Text File eBook
• Computers
• Windows
• Mac

Review this book



Popular Genres
More Genres
Languages
Paid Books